Διαφημιστείτε εδώ

Οι ταινίες της εβδομάδας (3-9/10): Όλα τα βλέμματα στον Joker του Χοακίν Φοίνιξ

Όλα φωνάζουν Χοακίν Φοίνιξ στις κινηματογραφικές πρεμιέρες αυτής της εβδομάδας. Ίσως και σε όλες τις πρεμιέρες που θα δούμε μέχρι το τέλος του χρόνου. Το Joker είναι άλλωστε μια ταινία που έχει από τώρα 6-7 υποψηφιότητες στα Όσκαρ σίγουρες και σίγουρα 2 κατακτήσεις. Απλώς παίζεται το ποιες θα είναι. Η πιο δεδομένη φαντάζει αυτή του πρωταγωνιστή της.

Ας μην προτρέχουμε, όμως, τόσο στο μέλλον. Το Joker κυκλοφορεί σήμερα στις αίθουσες και επισκιάζει αναμφίβολα τις άλλες τρεις ταινίες που κάνουν πρεμιέρα. Ακόμα και το Ενήλικοι Στην Αίθουσα που τόσο έχει συζητηθεί.

Αμερικάνικο Όνειρο

Σκηνοθεσία: Ιωάννα Ουρικάρου
Ηθοποιοί: Μαλίνα Μανόβιτσι, Ντίλαν Σμιθ, Στιβ Μπάσιτς
Είδος: Δράμα

Το Lemonade ή ελληνιστί Αμερικάνικο Όνειρο είναι αυτό το κλισέ που περιγράφει ο τίτλος. Μια Ρουμάνα παντρεύεται έναν Αμερικάνο που δεν γνωρίζει καθόλου, μόνο και μόνο για να φύγει με το παιδί της από τη Ρουμανία και να πάει στη χώρα όπου ο μύθος λέει ότι τα όνειρα ψηλώνουν. Όμως τα όνειρα απέχουν ένα βήμα από το να γίνουν εφιάλτες στην Αμερική.


Το Αυγό
Σκηνοθεσία: Κουανάν Γουάνγκ
Ηθοποιοί: Αοριγκελέτου, Γκανγκτεμιούερ Αρίλντ, Ντούλαμτζαβ Ενκταϊβάν
Είδος: Δράμα

Μετά την παρουσία της στην Berlinale, η ταινία του Μογγόλου Κουανάν Γουάνγκ κυκλοφορεί στις αίθουσες και αποτελεί μια ιστορία για πανανθρώπινες ατομικές αλήθειες, όσο παράταιρο κι αν είναι αυτό.

Κάπου στις κρύες ερήμους της Μογγολίας, μια γυναίκα αποφασίζει να χωρίσει τον άντρα της και να παντρεύτει έναν άλλο, ώστε να μπορέσει να συντηρήσει τα παιδιά και τον πρώην άντρα της.

Την ίδια στιγμή, ένα πτώμα μιας γυναίκας βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα, και μια άλλη γυναίκα μαζί με έναν 18χρονο αστυνομικό καλούνται να περάσουν το βράδυ προστατεύοντας το πτώμα από τους λύκους που το έχουν μυριστεί. Οι δυο τους θα κάνουν έρωτα και η γυναίκα θα μείνει έγκυος.

Λίγες μέρες μετά η αστυνομία βρίσκει έναν ύποπτο που είναι τελικά ο δολοφόνος. Ο νεαρός αστυνομικός και η μεγαλύτερη του γυναίκα προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο ως προς το επερχόμενο παιδί. Εκείνη θέλει μόνο να απομακρυνθεί ξανά και να προστατεύσει το έμβρυο. Η αγάπη έρχεται μόνο μέσα από τον αποχωρισμό σε τούτη τη γωνιά του πλανήτη.


Blast from the past: Η Σιωπή

Η Weird Wave παρουσιάζει το κινηματογραφικό αφιέρωμα «100 Χρόνια Μπέργκμαν». Με αφετηρία ένα ντοκιμαντέρ, φόρο τιμής στη διάνοιά του, θα κυκλοφορήσουν στις κινηματογραφικές αίθουσες, σε νέες ψηφιακές κόπιες, οχτώ από τις πλέον χαρακτηριστικές, αριστουργηματικές ταινίες της φιλμογραφίας του πολυβραβευμένου και εμβληματικού Σουηδού σκηνοθέτη.

Το αφιέρωμα ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο με το ντοκιμαντέρ Ένας Αιώνας Μπέργκμαν της Μαργκαρέτε Φον Τρότα και μέχρι σήμερα έχουν προβληθεί σε επιλεγμένη αίθουσα Το Καλοκαίρι Με Τη Μόνικα, η Φθινοπωρινή Σονάτα και το Πρόσωπο με Πρόσωπο μεταξύ άλλων.


Ενήλικοι στην Αίθουσα
Σκηνοθεσία: Κώστας Γαβράς
Ηθοποιοί: Χρήστος Λούλης, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Βαλέρια Γκολινό, Δημήτρης Τάρλοου, Χρήστος Στέργιογλου, Θάνος Τοκάκης, Θέμης Πάνου, Ούλριχ Τούκουρ, Νταν Σούρμανς, Ζοσιάν Πανσόν, Ορελιάν Ρεκουάν, Βίνσεντ Νέμεθ, Κορνίλιους Ομπόνια, Χένρικ Μπιρτς, Φραντσέσκο Ακουαρόλι
Είδος: Πολιτικό Δράμα, Βιογραφική

Μέχρι τη δημοσιογραφική προβολή της ταινίας την περασμένη βδομάδα, όλες οι κριτικές εστίαζαν στη θεματολογία της ταινίας και την στηλίτευαν. Κάποιοι το έκαναν αφού την είδαν στη Βενετία, οι περισσότεροι όμως χωρίς καν να την έχουν δει.

Ίσως να μην είμαστε εμείς οι αρμόδιοι να κρίνουμε την καλλιτεχνική πλευρά της ταινίας Ενήλικοι Στην Αίθουσα, αφού υπάρχει η συναισθηματική δέσμευση με τα γεγονότα του πρώτου εξαμήνου του 2015. Κι η πολιτική τοποθέτηση του καθενός επηρεάζει, θέλοντας και μη, την εκτίμηση του για την ταινία.

Εμείς θα αρκεστούμε να πούμε ότι είναι μια ταινία που αν δεν είχαμε το άμεσο ενδιαφέρον, ίσως να μην επιλέγαμε να τη δούμε. Μοιάζει να έγινε με το κατώτερο επίπεδο καλλιτεχνικής κατάθεσης από τον σκηνοθέτη. Σίγουρα έχει κάτι που αξίζει. Την ερμηνεία του Χρήστου Λούλη που ομοιάζει μια και διαφοροποιείται από την περσόνα του Γιάνη Βαρουφάκη.


Η Ταινία της Εβδομάδας: Joker
Σκηνοθεσία: Τοντ Φίλιπς
Πρωταγωνιστούν: Χοακίν Φίνιξ, Ζαζί Μπιτζ, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Φράνσις Κόνροϊ, Μαρκ Μάρον, Μπιλ Καμπ, Γκλεν Φλέσλερ, Σι Γουίγκαμ, Μπρετ Κάλεν, Ντάγκλας Χοτζ, Τζος Πάις
Είδος: Αστυνομική, Δράμα, Θρίλερ

Αν μπορεί να γραφτεί κάτι χωρίς να σποϊλάρει την ταινία, αυτό είναι πως όσα έχετε ακούσει, όσους διθυράμβους έχετε διαβάσει, είναι πολύ μικροί μπροστά στο τελικό αποτέλεσμα.

Το Joker είναι, για να το πω σχηματικά, σαν να έχεις πάρει την ερμηνεία του Χιθ Λέτζερ από το Dark Knight – αναφέρομαι στη βαρύτητα της, όχι στην υφολογία της – και να την έχεις επιμηκύνει σε μια ταινία δύο και πλέον ωρών. Απλώς αντί για τον Λέτζερ έχεις τον Χοακίν Φοίνιξ.

Κι αν όλοι θα σταθούν στο τελικό αποτέλεσμα της ερμηνείας του, δεν πρέπει ποτέ να αφήνουμε απ΄έξω το αμερικανιστί method ηθοποιού. Τα κιλά που έχασε, ο τρόπος που αντιμετώπισε το σώμα του σαν πλαστελίνη, τα μάτια του, τα κιτρινισμένα δόντια του, όλα αυτά είναι μια εικόνα για τον θεατή, αλλά είναι πόνος και προετοιμασία εβδομάδων ή και μηνών για τον Φοίνιξ. Όλα έχουν ένα μερίδιο στην τελική αίσθηση.

Στο Joker βλέπουμε την ανάδυση του γνωστού villain της Γκόθαμ. Η ιστορία ξεκινάει από λίγο πριν, με τον Άρθουρ Φλεκ να είναι ένας ταλαιπωρημενος ψυχικά άνθρωπος που πηγαίνει σε συνεδρίες, νιώθει διαρκώς λυπημένος, αλλά παλεύει μέσα από την καθημερινότητα και τη δουλειά του να βρει τρόπο να ξεφύγει από τα σκοτάδια του. Δεν το πετυχαίνει.
Το σημείο καμπής είναι η στιγμή που βρίσκεται ένα πιστόλι στα χέρια του. Είναι η στιγμή που έχει κάτι για να υπερασπιστεί τον εαυτό του απέναντι στην σκαιότητα του κόσμου. Η υπεράσπιση από την αντεπίθεση όμως απέχουν εκατοστά. Είναι μια πολύ λεπτή γραμμή.

Στα 122 λεπτά της ταινίας δεν υπάρχει ούτε μισή σκηνή που να μη βλέπουμε τον Joker. Αυτό συνίσταται σε μια διαρκή ηρεμία πριν από την καταιγίδα. Από ένα σημείο και μετά η ψυχική σύνθεση του θεατή μπαίνει σε μια διαρκή θέση ετοιμότητας, περιμένει το ξέσπασμα.

Σε συνδυασμό με ένα υπέροχο τέχνασμα που εφαρμόζει ο Τοντ Φίλιπς και ωθεί τον θεατή να νιώσει ότι είναι εγκλωβισμένος στις παραισθήσεις του Φλεκ, διαπερνά το μέσα μας ατόφιο το συναίσθημα της ταινίας. Βλέπουμε μέσα στον Φλεκ κι αυτός βλέπει μέσα μας. Μια συγκλονιστική αμοιβαιότητα που θα μας πάρει χρόνια για να την αποτιμήσουμε σωστά.

Όλα κορυφώνονται και τέμνονται από τον βάναυσο τρόπο που τελειώνει η ταινία. Είναι ένας τρόπος που δεν είναι παράλογο για τους Αμερικάνους να τον φοβούνται. Ένας τρόπος που είναι αναπόφευκτο να ξυπνήσει τις μνήμες του 2012, αλλά και κάθε περιστατικού με πυροβολισμούς από τότε. Ένα glorification μιας προλεταριακής τρομοκρατίας, μιας αιματηρής επανάστασης του σκοτεινού ιστού της Γκόθαμ…

Το Joker κυκλοφορεί από σήμερα στις αίθουσες από την Tanweer και δεν θες να το χάσεις.

πηγή: Στέργιος Πουλερές / peoplegreece.com

Exit mobile version