Αυτοκίνητο: Το νέο VW Golf της 8ης γενιάς κινείται έντονα ανοδικά

Η Volkswagen για όλα της τα μοντέλα γενικά αλλά και για το Golf ειδικά ακολουθεί σε ότι αφορά την εμφάνισή τους τη λογική της εξέλιξης και όχι της επανάστασης. Έτσι αν δει κανείς τις επτά προηγούμενες γενιές του διαχρονικού best seller της και την 8η που μόλις παρουσιάστηκε θα διαπιστώσει τόσο την αλληλουχία όσο και τη διατήρηση των βασικών χαρακτηριστικών καθ’ όλη τη διάρκεια αυτών των σαράντα πέντε ετών που έχουν μεσολαβήσει από την πρεμιέρα του μοντέλου που αντικατάστησε το Σκαραβαίο.

Στοιχεία όπως η πίσω κολώνα που και στην ολοκαίνουργια 8η γενιά παίζει βασικό ρόλο στην αισθητική και την εικόνα του. Κατά τα άλλα το νέο Golf είναι σαφώς πιο σύγχρονο και δυναμικό, με το μήκος του να έχει μείνει κάπου στο μέσο της μικρής- μεσαίας κατηγορίας (4,287 μέτρα), τους προβολείς του να είναι πλέον στάνταρ LED σε όλες του τις εκδόσεις και τη μάσκα του να είναι λίγο πιο εμφατική. Το ότι γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο ως Golf με την πρώτη ματιά δεν απέτρεψε πάντως τη Volkswagen από το να αναγράψει την επωνυμία του και στην πέμπτη πόρτα, όπως επιβάλλουν οι σύγχρονες τάσεις.

Εκεί όπου οι αλλαγές είναι πραγματικά μεγάλες και ουσιαστικές είναι στο εσωτερικό. Όπου ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων συνδυάζεται με μια οθόνη τουλάχιστον 8,5 ιντσών για το σύστημα infotainment (προαιρετικά μπορεί να φτάσει και τις 10,0 ίντσες), αποτελώντας ουσιαστικά ένα ενιαίο οπτικά σύνολο. Που κάνει σαφές πως το Golf έχει μπει για τα καλά στην ψηφιακή εποχή, κάτι που ισχύει και για την παρουσία ψηφιακού βοηθού που ενεργοποιείται με τη φράση Hello Volkswagen.

Αυτό φαίνεται ταυτόχρονα και από τον εξοπλισμό του που μπορεί να περιλαμβάνει από HUD (head up display) μέχρι σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης μέχρι τα 210 χλμ./ ώρα (Travel Assist) και το σύστημα Car2X που επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων σε ακτίνα 800 μέτρων, καθώς και με τις υποδομές. Το ότι το σύστημα αυτό τοποθετείται στο Golf έχει ιδιαίτερη αξία, μιας και λόγω του αριθμού των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν θα είναι και λειτουργικό στην πράξη.

Η όγδοη γενιά του Golf συνεχίζει μια ιστορία 45 ετών,που ξεκίνησε το 1974 με το πρώτο της σειράς που αποτέλεσε ουσιαστικά το διάδοχο του Σκαραβαίου. (Πηγή: VW)

Κατά τα άλλα τα συμβατικά κουμπιά έχουν σε πολύ μεγάλο βαθμό αντικατασταθεί από μπουτόν αφής, πιεζόμενα ή συρόμενα, ενώ γενικά έχει αναβαθμιστεί και η ποιότητα. Από πλευράς χώρων το νέο μικρό- μεσαίο VW κινείται σε απόλυτα ικανοποιητικά επίπεδα. Τόσο σε ότι αφορά τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές τους, με το πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται από 380 έως και 1.243 λίτρα. Τα επίπεδα εξοπλισμού πλέον θα είναι το εισαγωγικό Golf και στη συνέχεια τα Life, Style και R Line, ενώ θα υπάρχουν και σημαντικές δυνατότητες εξατομίκευσης.

Ενδιαφέρον είναι πως πέρα από (αυτόματες) αναβαθμίσεις λογισμικού με την πάροδο του χρόνου ο ιδιοκτήτης του νέου Golf θα μπορεί να προσθέσει στο αυτοκίνητό του στην πορεία και νέες λειτουργίες, όπως η αυτόματη διατήρηση απόστασης ACC, η υποβοήθηση μεγάλη σκάλας προβολέων Light Assist, η πλοήγηση, το App-Connect, το Wireless App-Connect, το WLAN-Hotspot ή ο φωνητικός έλεγχος.

Τα παραπάνω στο δρόμο μεταφράζονται σε ένα πολύ καλά στημένο αυτοκίνητο -βάση του είναι η τελευταία έκδοση του μεταβλητού πλαισίου MQB- που σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του είναι σαφώς πιο άνετο σε ότι αφορά την ανάρτησή του, που ελέγχει καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος και τις κλίσεις, απορροφά πιο αποτελεσματικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες και διαθέτει ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης.

Η πίσω κολώνα είναι το διαχρονικό χαρακτηριστικό του best seller της VW και η νέα γενιά δεν αποτελεί φυσικά την εξαίρεση. (Πηγή: VW)

Σε αυτό το οδηγικό προφίλ συμβάλλουν και οι κινητήρες του. Στην Πορτογαλία όπου έγινε η επίσημη παρουσίασή του οδήγησα τον 1.5 TSI των 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο και την έκδοσή του των 150 ίππων με το αυτόματο DSG των 7 σχέσεων. Η αναφορά των κιβωτίων ευθύς εξαρχής είναι απαραίτητη μιας και στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για το τελευταίο στάδιο εξέλιξης του τετρακύλινδρου TSI των 1.500 κυβικών και στη δεύτερη για την εκδοχή του με επιπλέον ήπια υβριδική υποβοήθηση (MHEV), που ονομάζεται eTSI. Τόσο αυτός των 130 ίππων και πολύ περισσότερο αυτός των 150 που χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ακόμα πιο ελαστικός και άμεσος από χαμηλά δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κινήσουν γρήγορα το πεντάθυρο αμάξωμα και να εξασφαλίσουν πολύ καλές επιδόσεις (1.5 TSI 130 PS: 0-100 χλμ./ ώρα σε 9,2 δεύτερα, τελική ταχύτητα 214 χλμ./ ώρα).

Οι TSI στη χώρα μας θα  ξεκινούν με τον τρικύλινδρο των 1.000 κυβικών και των 110 ίππων μιας και η έκδοση των 90 ίππων δεν θα εισαχθεί και εκτός από τον 1.5 των 130 ίππων θα υπάρχει και αυτός των 150 πάντα σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο.

Εντυπωσιακό, σε πολύ μεγάλο βαθμό ψηφιακό εσωτερικό σε συνδυασμό με αναβαθμισμένη ποιότητα και άνετους χώρους (Πηγή: VW).

Με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη η επιλογή είναι αποκλειστικά οι αντίστοιχοι ήπια υβριδικοί eTSI με τις ίδιες ακριβώς ιπποδυνάμεις και ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V, ενώ υπάρχει και ένας diesel (TDI) 2.000 κυβικών με 150 ίππους -η έκδοση των 115 ίππων δεν θα έρθει στην Ελλάδα. Από κει και πέρα θα ακολουθήσουν στο μέλλον ο 1.5 TGI (φυσικό αέριο, CNG) και οι plug-in υβριδικές εκδόσεις με τον 1.4 TSΙ, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 13,0 kWh, ενώ η απόδοση είναι 204 ίππους στη στάνταρ εκδοχή και 245 στην GTE.

Το δεύτερο εξάμηνο του 2020 θα προστεθούν στη γκάμα σταδιακά το GTI, το Golf R και το GTI TSR, με δίλιτρο κινητήρα, διάφορες ιπποδυνάμεις και σπορ χαρακτήρα.

Στην Ελλάδα το νέο VW Golf θα είναι διαθέσιμο από το Μάρτιο με βασική έκδοση αυτή με τον 1.0 TSI των 110 ίππων  και επίπεδο εξοπλισμού το μεσαίο Life. Όσο για τις τιμές του ενδεικτικά θα ξεκινούν από τις 22.000 ευρώ.

πηγή