Δεκάδες τα e-shop «φαντάσματα» – Στημένα «στο πόδι» κοροϊδεύουν και αρπάζουν χρήματα καταναλωτών

Ήταν ένα από τα πιο αρνητικά φαινόμενα που «γεννήθηκαν» στην καραντίνα: e-shop από εταιρείες στημένες στο πόδι αποσπούσαν χρήματα καταναλωτών, οι οποίοι αγόραζαν προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, σε άκρως ελκυστικές τιμές, μη παραλαμβάνοντας όμως ποτέ το προϊόν και χάνοντας απ’ ο, τι φαίνεται οριστικά τα χρήματά τους.


Πολύ πιθανό το ίδιο να πάθουν και πάνω από 100 καταναλωτές που καταγγέλλουν τις τελευταίες ημέρες ένα e-shop με δύο φυσικά καταστήματα. Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Μαΐου η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή ανακοίνωσε ότι επιβάλλει διοικητικά πρόστιμα σε έξι ηλεκτρονικά καταστήματα (a-mobiles.gr, www.mxstore.gr, www.ubit.gr, www.emobile24.gr, www.clickstore.gr) συνολικού ύψους 630.000 ευρώ, για μη παραδοθείσες παραγγελίες στις οποίες είχε εισπραχθεί όλο το ποσό της αγοράς. Μερικές ημέρες αργότερα, άλλα τέσσερα e-shop δέχθηκαν για τον ίδιο λόγο πρόστιμα 800.000 ευρώ (πρόκειται για τα: shop44.gr, d-klik.gr, kinitakias.gr και citisshop.com.

« Δυστυχώς, συνεχίζουμε διαρκώς να λαμβάνουμε νέες καταγγελίες για διαφορετικό κάθε φορά e-shop» λέει στο Dikaiologitika News η αντιπρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου και συνεχίζει: «τα e-shop αυτά εκμεταλλευτήκαν την αυξημένη ζήτηση για προϊόντα τεχνολογίας την περίοδο της καραντίνας καθώς και το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν εκείνη τη στιγμή κλειστά. Εμφάνισαν λοιπόν τιμές πολύ ανταγωνιστικές, όμως αυτό ήταν τελικά μια αθέμιτη εμπορική πρακτική, αφού δεν παρέδωσαν τα προϊόντα ποτέ. Το φαινόμενο έχει πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας».


Και e-shop με φυσικά καταστήματα στη λίστα που μεγαλώνει

Πριν από μερικές ημέρες, η ΕΚΠΟΙΖΩ , που το τελευταίο δίμηνο δέχεται πλήθος καταγγελιών για την ύπαρξη ενός ακόμη e-shop που εξαπατά τους καταναλωτές. To συγκεκριμένο έχει και δύο φυσικά καταστήματα, ένα σε Γλυφάδα και άλλο ένα σε Χολαργό. Τα προϊόντα που ακόμα να παραδώσει στους καταναλωτές μετά από 2 και βάλε μήνες παραγγελίας είναι κινητά, laptop αλλά και ψυγεία- με τις καταγγελίες των πολιτών να αφορούν ποσά από € 300 ως και € 1500.

«Οι καταγγελίες έρχονται από όλη την Ελλάδα» περιγράφει η κα Καλαποθαράκου και προσθέτει: « δεν απαντάει κανείς στα δηλωμένα τηλέφωνα του e-shop και των καταστημάτων. Καταναλωτές μα λένε ότι επισκέφτηκαν τα καταστήματα από κοντά και ενώ βλέπουν έναν άνθρωπο μέσα από τις κλειστές πόρτες, αυτός κοιτάει να κρυφτεί».


Ιδού μια από τις καταγγελίες που έχει λάβει η ΕΚΠΟΙΖΩ για το συγκεκριμένο κατάστημα:

« Καταχώρησα παραγγελία στο site …. στις 21/04/2020 με αριθμό παραγγελίας 23277 και πλήρωσα με την πιστωτική μου κάρτα. Δεν έλαβα ποτέ το προϊόν για το οποίο πλήρωσα (Xiaomi Redmi Note 8). Στις 11/05 και μετά από αλλεπάλληλες άκαρπες προσπάθειες επικοινωνίας από πλευράς μου, μου γνωστοποίησαν από την εταιρεία …..μέσω email ότι έχουν ακυρώσει την παραγγελία μου και πως θα μου επιστραφούν τα χρήματα. Στις 16/05 με ενημέρωσαν με email και πάλι πως η εταιρεία ……. αρνείται να επιστρέψει τα χρήματα στους πελάτες και στις 19/05 ότι έχουν στείλει εξώδικο στην τράπεζα. Μέχρι και σήμερα 21/05 δεν έχει γίνει καμία επιστροφή χρημάτων και δεν έχω παραλάβει το προϊόν για το οποίο έχω πληρώσει, ενώ έχω αμφισβητήσει τη συναλλαγή στην τράπεζα …… όπου και ανήκει η πιστωτική μου κάρτα. Ζητώ άμεση επιστροφή χρημάτων».

Ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου e-shop έστειλε εξώδικο στη γνωστή μεγάλη τράπεζα με την οποία συνεργάζεται, κατηγορώντας την για δική της υπαιτιότητα στη μη επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές. «Οι δικαιολογίες είναι αστείες, το εξώδικο του e-shop διάτρητο» μας λέει η και Καλαποθαράκου. Ενδιαφέρον έχει πάντως ότι στην επίσκεψη στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, πρώτη-πρώτη καλωσορίζει τον επισκέπτη μια ανακοίνωση η οποία ενημερώνει ότι οι παραγγελίες εκτελούνται κανονικά (!) ενώ για τις ακυρωθείσες παραγγελίες που έχουν εξοφληθεί μέσω κάρτας….« θα λάβετε ένα mail με οδηγίες για τον τρόπο της άμεσης πίστωσης των χρημάτων σας στο λογαριασμό σας». Παρ’ όλα αυτά, δυόμιση μήνες μετά την ακύρωση της παραγγελίας τους οι καταναλωτές συνεχίζουν να περιμένουν τα χρήματά τους.


Πώς γίνεται η προσχεδιασμένη απάτη – γιατί χάνουν οι καταναλωτές

Η πλειονότητα αυτών των εταιρειών είναι ΙΚΕ (Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία)- ατομικές επιχειρήσεις, οι οποίες στήνονται πολύ γρήγορα και χωρίς κόστος. Κάποια από αυτά τα διαδικτυακά καταστήματα δεν έχουν καν αποθήκη. Κάποια άλλα είναι απλώς μεσολαβητές άλλων καταστημάτων/εταιρειών, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Ακόμα κι όταν υπάρχουν αποθήκες έχουν ελάχιστα προϊόντα. Όπως εξηγεί η κα Καλαποθαράκου: « οι ιδιοκτήτες δηλώνουν ότι δεν έχουν κανένα περιουσιακό στοιχείο, λογαριασμούς σε τράπεζες κ.τ.λ. Και η μη επιστροφή των χρημάτων παραμένει αστικό ζήτημα παρ’ εκτός αν παρέμβει εισαγγελέας ή γίνουν μηνύσεις, οι οποίες πια κοστίζουν, και το ζήτημα μετατραπεί σε ποινικό.

Ακόμα και τότε όμως, οι εξαπατημένοι καταναλωτές δεν θα αποζημιωθούν, αφήστε που πολλές φορές, στην 3ετία ή την 5ετια η υπόθεση παραγράφεται. Αν δηλώσει η εταιρεία, που τις περισσότερες φορές είναι εταιρεία-φάντασμα, πτώχευση, τότε δεν υπάρχει πιθανότητα επιστροφής χρημάτων. Όλα αυτά τα γνωρίζουν οι άνθρωποι που στήνουν αυτά τα μαγαζιά στο πόδι. Είναι ένα φαινόμενο στο οποίο υπάρχει ξεκάθαρα δόλος, για αυτό και ζητάμε να παρέμβει άμεσα η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Άλλωστε τις περισσότερες φορές ούτε το ίδιο το κράτος εισπράττει τα πρόστιμα που επέβαλλε».

Για στοχευμένη απάτη μας μίλησε κι η Αγγελική Πύθουλα, Γενική Διευθύντρια στην Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή (στο Υπουργείο Ανάπτυξης κι Εμπορίου): « Οι προμηθευτές είναι άφαντοι και τις περισσότερες φορές βάζουν αχυράνθρωπους για διαχειριστές των e-shop. Απ’ ο, τι φαίνεται, σε ορισμένες περιπτώσεις η ταχύτητα δημιουργίας των ΙΚΕ δημιουργεί προβλήματα.

Όσο για τις καταγγελίες με αυτά τα e-shop είναι πράγματι λυπηρό ότι πολλές παραγγελίες αφορούν σε ποσά άνω των € 1000. Η διερεύνηση συνεχίζεται και σε άλλα καταστήματα μιας και λαμβάνουμε διαρκώς νέες καταγγελίες. Σε κάθε περίπτωση, η μη υποστήριξη της αντικαταβολής ως επιλογής πληρωμής και η απαίτηση για προ-πληρωμή ολοκλήρου του ποσού μέσω χρεωστικής – πιστωτικής καρτάς θα πρέπει να χτυπάει αμέσως καμπανάκι στον επισκέπτη ενός e-shop ».

Πηγή: dikaiologitika.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here