Οδηγούμε στη Γαλλία το ηλεκτρικό Nissan Townstar

Το Nissan e-NV200 παραδίδει τα σκήπτρα στο Townstar, που με όπλο του την πρακτικότητα και τις σύγχρονες τεχνολογίες φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των ελαφρών ηλεκτρικών επαγγελματικών βαν.

Με την ηλεκτροκίνηση να προελαύνει, η Nissan θέλει να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στο νέο κεφάλαιο που ξεδιπλώνεται για τον αυτοκινητικό κόσμο και ήδη εξαπολύει την «επίθεσή» της με το σταδιακό λανσάρισμα 19 νέων ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2030.

Φυσικά, η ιαπωνική εταιρεία από την Γιοκοχάμα δεν είναι πρωτάρα στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, καθώς έχει ήδη διαγράψει μια λαμπρή πορεία, με αιχμή του δόρατος το Leaf που μέχρι το 2020 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο όλων των εποχών.

Έχοντας ως «πυξίδα» της το Leaf, η Nissan το 2014 αποτόλμησε το δεύτερο αποφασιστικό της βήμα, τη μετάγγιση της ηλεκτρικής τεχνογνωσίας της και στον κόσμο των αστικών εμπορευματικών μεταφορών, με το λανσάρισμα του e-NV200 που έχει σημειώσει πάνω από 50.000 πωλήσεις.

Τη βαριά κληρονομία του αμιγώς ηλεκτρικού e-NV200 έφτασε πλέον η ώρα να συνεχίσει ένα ολοκαίνουργιο ελαφρύ επαγγελματικό μοντέλο υπό την ονομασία “Townstar”, το οποίο πέρα από 100% ηλεκτρικό, κατασκευάζεται και ως βενζινοκίνητο.

Το Townstar, στην 100% ηλεκτρική του εκδοχή είναι ήδη διαθέσιμο στην Ελλάδα, ενώ υπάρχει και μια επιβατική έκδοση Combi που θα αναμένεται στην αγορά της χώρας μας.

Το νέο μοντέλο της Nιssan, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C που αναπτύχθηκε από κοινού με τη Renault, παράγεται στην πόλη Μωμπέζ της Γαλλίας και το carandmotor ταξίδεψε στην πρωτεύουσα της χώρας, το Παρίσι, προκειμένου να το οδηγήσει στην μηδενικών ρύπων εκδοχή του.

Κομψό και μοντέρνο

Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το μπροστινό μέρος του Townstar προβάλλεται με έναν κομψό και φρέσκο τρόπο, με μεγάλο πρωταγωνιστή τη μάσκα-«ασπίδα» σε τρισδιάστατο, παραδοσιακό ιαπωνικό μοτίβο, την οποία γνωρίσαμε στο Ariya και σηματοδοτεί την ηλεκτρική εξέλιξη του ιαπωνικού brand. Μέρος της μάσκας δείχνουν να είναι και οι στάνταρ LED προβολείς -με τα LED φώτα ημέρας- που φέρουν αιχμηρή σχεδίαση, προσδίδοντας μια δυναμική αύρα στο επαγγελματικό όχημα.

Οι 16άρες ζάντες αλουμινίου με δίχρωμη σχεδίαση και σε μοτίβο Diamond Cut αναδεικνύουν την elegant πτυχή του χαρακτήρα του μοντέλου, την ίδια ώρα που το πίσω μέρος, με τις δύο ασύμμετρες (70:30) πόρτες με άνοιγμα 180 μοίρες, υιοθετεί μια πιο μίνιμαλ σχεδίαση, παρουσία μεγάλων φωτιστικών σωμάτων LED σε κάθετη διάταξη.

Σύγχρονες τεχνολογίες, μεγάλη πρακτικότητα

Ο οδηγός, με την είσοδό του στο Townstar, θα διαπιστώσει γρήγορα ότι πρόκειται για ένα επαγγελματικό όχημα με hi-tech προσανατολισμό. Πίσω από το τιμόνι δεσπόζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10″, με την πληθώρα πληροφοριών, οι οποίες απεικονίζονται με έναν ιδιαίτερα ευκρινή και μοντέρνο τρόπο. Εξίσου ευανάγνωστη είναι και η ψηφιακή οθόνη αφής των 8,0″ στο κέντρο του ταμπλό, κάτω από την οποία υπάρχουν φυσικά μπουτόν, αλλά και οι περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα του κλιματισμού, οι οποίοι συμβάλλουν στην εργονομία.

Στην οθόνη αφής απεικονίζεται και η τεχνολογία Intelligent Around View Monitor, την οποία ενσωματώνει μόνο το Townstar στην κατηγορία του, και χαρίζει στον οδηγό θέαση 360 μοιρών του Townstar, επιτρέποντάς του να ελιχθεί απρόσκοπτα ακόμα και στους πιο στενούς δρόμους της πόλης.

To Townstar, επίσης, είναι το πρώτο ελαφρύ επαγγελματικό μοντέλο της Nissan που υιοθετεί την τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPILOT Assist που μέσω ραντάρ και αισθητήρων «βλέπει» τον δρόμο μπροστά, επιτρέποντας στον οδηγό να ακολουθήσει σε σταθερή ταχύτητα το προπορευόμενο όχημα, να επιβραδύνει το Townstar μέχρι την πλήρη στάση και όταν ξεκινήσει ξανά η κυκλοφορία να το επαναφέρει στην προκαθορισμένη ταχύτητα. Επίσης, αναγνωρίζει τη διαγράμμιση της λωρίδας του αυτοκινητόδρομου και βοηθά στη διατήρηση του οχήματος στο κέντρο της λωρίδας.

Συνολικά το Townstar επωφελείται από πάνω 20 συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, συμπεριλαμβανομένου του Hands Free Parking, που επιτρέπει στο όχημα να σταθμεύσει μόνο του, δίχως να βρίσκονται τα χέρια του οδηγού στο τιμόνι.

Το νέο μικρό επαγγελματικό όχημα του ιαπωνικού brand παίρνει υψηλό βαθμό και στον τομέα της πρακτικότητας, χάρη στην πληθώρα «έξυπνων» αποθηκευτικών χώρων, συμπεριλαμβανομένων των δύο ποτηροθηκών στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Άφθονοι είναι οι χώροι και για τα απαραίτητα αντικείμενα ενός επαγγελματία, όπως είναι το πρακτικό συρτάρι στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, η θήκη για μπουκάλι νερού έως 1,5 λτ. στο εσωτερικό των θυρών, ο αποθηκευτικός χώρος για τετράδια πίσω από την οθόνη αφής, και το διακριτικό ντουλαπάκι στο πάνω μέρος του ταμπλό, για πορτοφόλια, γυαλιά ηλίου κ.ο.κ.

Δύο εκδόσεις για διαφορετικές μεταφορικές ανάγκες

Το αμιγώς ηλεκτρικό Townstar διατίθεται σε δύο μήκη αμαξώματος (L1 & L2), ικανοποιώντας κάθε αστική μεταφορική ανάγκη. Η L1 (την οποία και οδηγήσαμε στο Παρίσι) έχει μήκος 4.486 χλστ. με μεταξόνιο 2.716 χλστ., προσφέροντας χώρο φόρτωσης μήκους 1.806 χλστ. που αυξάνεται στα 3.477 χλστ. με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού. Ο όγκος φόρτωσης ανέρχεται στα 3,3 κ.μ. ή στα 3,9 κ.μ. με το περιστρεφόμενο εμπρός διάφραγμα.

Αναφορικά με την έκδοση L2, το μήκος της είναι 4.910 χλστ., με μεταξόνιο 3.100 χλστ., χώρο φόρτωσης μήκους 2.230 χλστ. που αυξάνεται με αναδίπλωση στα 3.477 χλστ. και ωφέλιμο όγκο 4,3 κ.μ. ή στα 4,9 κ.μ. με το περιστρεφόμενο εμπρός διάφραγμα. Το ωφέλιμο φορτίο για το «μικρότερο Townstar είναι 600 κιλά, ενώ για τη «μακρύτερη εκδοχή του των δύο ηλεκτρικών εκδόσεων φτάνει τα 800 κιλά, ενώ αμφότερα μπορούν να έλξουν trailer βάρους έως και 1,5 λτ.

Στην πράξη, το Townstar μπορεί να μεταφέρει απρόσκοπτα δύο Ευρωπαλέτες, τα πολλαπλά σημεία πρόσδεσης διασφαλίζουν ότι το φορτίο του οδηγού θα παραδοθεί άθικτο, την ίδια ώρα που το άνοιγμα τόσο των συρόμενων πλαϊνών θυρών όσο και της «σπαστής» πίσω πόρτας καθιστά τη φόρτωση/εκφόρτωση ιδιαίτερα εύκολη.

Σύστημα κίνησης

Για την κίνηση της αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής του Townstar φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα που αποδίδει 122 PS και 245 Nm ροπής. Πρόκειται για τιμές που σε θεωρητικό επίπεδο δεν εντυπωσιάζουν, αλλά στην πράξη είναι αρκούντως ικανοποιητικές για να κινήσουν το βάρους 2.220 κιλών αμάξωμα (στην έκδοση L1, 2.485 στην L2), δεδομένου ότι η ροπή είναι διαθέσιμη στο σύνολό της από τις μηδέν στροφές.

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 45 kWh που, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική εμφάνιση του μοντέλου, εξασφαλίζει έως και 301 χλμ. στην πόλη (σε κύκλο WLTP). Σύμφωνα με τη Nissan η κατανάλωση ενέργειας περιορίζεται στις 17,7 kWh σε ταχύτητες που αγγίζουν τα 50 χλμ./ώρα, και οι οποίες δύσκολα θα ξεπεραστούν, κρίνοντας από τον αστικό προσανατολισμό του Townstar.

Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει (σ.σ. η υποδοχή είναι στο πίσω από το σήμα της Nissan στη μάσκα του οχήματος) σε εναλλασσόμενο ρεύμα (11 kW ή 22 kW) ή σε να δεχθεί ταχεία φόρτιση (DC) και να φτάσει από το 0 στο 100% σε λιγότερο από μισή ώρα, ή να «λάβει» 150 χλμ. αυτονομίας (50% της μπαταρίας) σε 25 μόλις λεπτά.

Στον δρόμο

Όπως διαπιστώσαμε κατά τη συνύπαρξή μας με το Townstar, αυτό μπορεί να μεταφέρει απρόσκοπτα δύο Ευρωπαλέτες, οι οποίες βρίσκονταν στο όχημά μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της περιήγησής μας στο αστικό περιβάλλον της Πόλης του Φωτός και η παρουσία τους μας έγινε αισθητή μόνο κατά τα περάσματα πάνω από τα σαμαράκια της γαλλικής πρωτεύουσας,

Τα εύσημα πρέπει να αποδοθούν στο πλαίσιο και την ανάρτηση του οχήματος που έδειξε να αντιμετωπίζει πολύ αποτελεσματικά τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος, και σε συνδυασμό με την αθόρυβη κίνηση του οχήματος, αλλά και την απόδοση της ροπής του κινητήριου συστήματος από τις 0 στροφές μας έδειξαν ότι το Townstar έχει όλα τα εφόδια προκειμένου να καταστήσει ευχάριστες τις μεταφορικές αποστολές των επαγγελματιών.

Σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας, το νούμερο που θα δει ο οδηγός στον ψηφιακό πίνακα οργάνων εξαρτάται, σε μεγάλο βαθμό, από το οδηγικό του στυλ. Κινούμενος, ωστόσο, σε ταχύτητες πόλης, δίχως «βίαιες» επιταχύνσεις, και αξιοποιώντας τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας η οποία ρυθμίζεται -σε τρία επίπεδα -μέσω του μοχλού ταχυτήτων μπορεί να επιτύχει μια κατανάλωση γύρω στις 20 kWh/100 χλμ.

To Nissan Townstar προσφέρεται με εγγύηση 5 ετών ή 160.000 χλμ. (όποιο έρθει πρώτο), ενώ διαθέτει, επίσης, 8 χρόνια εγγύηση για την υγεία της μπαταρίας, έως και στο 70%. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Τownstar (μήκος αμαξώματος L1) ξεκινά από τις 33.990 ευρώ συμπεριλαμβανομένων των κινήτρων του B’ Κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και του οφέλους από την απόσυρση παλιού οχήματος.

Παράλληλα, ο κάτοχος του μηδενικών ρύπων Townstar, όπως και όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επωφελείται και από μια σειρά από προνόμια, όπως είναι κάποιες φοροαπαλλαγές, η δυνατότητα κίνησης σε ζώνες χαμηλών ή μηδενικών ρύπων, αλλά και η δωρεάν στάθμευση.

πηγή: carandmotor.gr