Διαφημιστείτε εδώ

Οι νέες αλλαγές στις Πανελλαδικές

Πανελλαδικές Εξετάσεις με νέο Νόμο Πλαίσιο για τα ΑΕΙ θα δώσουν οι υποψήφιοι για τα πανεπιστήμια τον ερχόμενο Ιούνιο, αλλά και με αριθμό εισακτέων πιθανότατα χαμηλότερο από τον περσινό, καθώς το θέμα αυτό θα συναποφασίζεται από το υπουργείο Παιδείας και τις διοικήσεις των πανεπιστημίων. 

Πέρυσι, βέβαια, ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια της χώρας γιγαντώθηκε και έφτασε τα 78.000 άτομα, στη διάρκεια της «αφθονίας» των ευεργετικών διατάξεων που είχαν συνοδεύσει την προεκλογική περίοδο.

Φέτος το εξεταστικό τοπίο αναμένεται να είναι διαφορετικό. Καθώς λοιπόν με την έναρξη του έτους μαθητές και εκπαιδευτικοί εντείνουν τους ρυθμούς προετοιμασίας τους για τις επερχόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις, «ΤΑ ΝΕΑ» καταγράφουν τις πρώτες «οδηγίες» για τους χιλιάδες ενδιαφερομένους που θα διεκδικήσουν το καλοκαίρι μια θέση στον ήλιο της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας.

Έτσι, αν πέρυσι αγωνιούσαμε για το τι θα γίνει με την κατάργηση των ΤΕΙ και το ποια τμήματά τους θα επιβιώσουν, φέτος αγωνιούμε για την κατανομή των τμημάτων ανά επιστημονική κατεύθυνση. Όπως εξηγεί ο σύμβουλος σταδιοδρομίας Χρήστος Ταουσάνης, φέτος οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τμήματα από ένα μόνο επιστημονικό πεδίο, εν αντιθέσει με το προγενέστερο σύστημα που μπορούσαν – εφόσον το επιθυμούσαν – να επιλέξουν τμήματα από δύο επιστημονικά πεδία.

«Σε ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών και εκπαιδευτικών υπάρχει η εύλογη απορία εάν κάποια τμήματα θα προστεθούν και σε άλλα πεδία ή θα είναι κοινά σε περισσότερα από ένα πεδία κ.λπ. Για παράδειγμα, με την υφιστάμενη κατανομή των τμημάτων, οι υποψήφιοι που θα επιλέξουν την ομάδα και το επιστημονικό πεδίο Υγείας δεν θα μπορούν να δηλώσουν τις σχολές της Αστυνομίας, ενώ οι υποψήφιοι όλων των άλλων επιστημονικών πεδίων θα μπορούν» δηλώνει ο Ταουσάνης χαρακτηριστικά.

Προγράμματα σπουδών

Παράλληλα ο μεγάλος «άγνωστος» παραμένει το πώς θα διαμορφωθούν στην πορεία του έτους τα προγράμματα σπουδών των νέων τμημάτων των ΑΕΙ και (προγενέστερων ΤΕΙ) καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα των μελλοντικών αποφοίτων τους. «Δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και σήμερα σε ορισμένα από αυτά τα νέα τμήματα που δημιουργηθήκαν με τις περσινές αλλαγές δεν υπάρχουν καν νέοι δικτυακοί τόποι, πλήρη προγράμματα σπουδών κ.λπ.» συνεχίζει ο ίδιος.

Πάντως, στα μεγάλα θέματα των εξετάσεων αναφέρει και τον τρόπο υπολογισμού της βαθμολογίας, καθώς αναμένονται διευκρινίσεις με τους συντελεστές αυξημένης βαρύτητας ή τον τρόπο εξαγωγής της βαθμολογίας των υποψηφίων. Προσθέτει όμως ότι εάν δεν υπάρξουν, για παράδειγμα, συντελεστές στα εξεταζόμενα μαθήματα και τα μόρια βγουν από τον μέσο όρο των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, πολύ πιθανό να κατακλυστούμε από ισοβαθμίες σε πολλά τμήματα.

Όπως αναφέρει ο Χρήστος Ταουσάνης απαριθμώντας τα φετινά δεδομένα των Πανελλαδικών Εξετάσεων:

  1. Για πρώτη φορά φέτος εφαρμόζεται το νέο σύστημα εισαγωγής όπου σε καθεμία από τις τέσσερις ομάδες προσανατολισμού αντιστοιχεί και ένα επιστημονικό πεδίο.
  2. Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν τμήματα μόνο από ένα επιστημονικό πεδίο.
  3. Η εισαγωγή στην Τριτοβάθμια και τη φετινή χρονιά θα γίνει με τους βαθμούς των Πανελλαδικών.
  4. Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται – επί του παρόντος – ο μέσος όρος των βαθμών στα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα του οικείου επιστημονικού πεδίου.
  5. Με το νέο σύστημα, συμμετέχουν υποχρεωτικά όλοι οι μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων και όσοι παλαιοί απόφοιτοι επιλέξουν το νέο σύστημα, δεδομένου ότι οι παλαιοί απόφοιτοι μπορούν εναλλακτικά να επιλέξουν είτε το νέο είτε το παλαιό σύστημα.
  6. Δεν υφίστανται τμήματα ή διαδικασία ελεύθερης πρόσβασης με το ισχύον σύστημα.
  7. Ο καθορισμός του αριθμού εισακτέων ανά τμήμα στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης εκδίδεται έως τα μέσα Απριλίου κάθε έτους ύστερα από γνώμη των τμημάτων και ισχύει για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του ίδιου σχολικού έτους.
  8. Η ακριβής κατάταξη των τμημάτων στα επιστημονικά πεδία εκδίδεται έως τα μέσα Μαΐου του κάθε σχολικού έτους και ισχύει για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του επόμενου σχολικού έτους.
  9. Ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020 οι απόφοιτοι οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις υποψηφίων Γενικού Λυκείου μπορούν να επιλέξουν να συμμετάσχουν σε αυτές είτε α) με τους όρους και προϋποθέσεις που ισχύουν το σχολικό έτος 2019-2020 είτε β) με τους όρους, προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019. Η επιλογή θα γίνει κατά την περίοδο υποβολής αιτήσεων – δηλώσεων των υποψηφίων Γενικού Λυκείου.
  10. Ο βαθμός του απολυτηρίου της Γ’ Τάξης Γενικών Λυκείων θα συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στα ΑΕΙ από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.
Exit mobile version