Ποδηλατόδρομοι από το Φάληρο έως το Γκάζι και την Κηφισιά

Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων της Αθήνας παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων, που έχει στόχο να συνδέσει ολόκληρο το λεκανοπέδιο της πρωτεύουσας, συνδέοντας στην τελική του μορφή τον ήδη λειτουργικό άξονα Γκάζι-Φάληρο με τα βόρεια προάστια και την Κηφισιά.

Το δίκτυο στο κέντρο της Αθήνας θα περνά από Κυψέλη, Αμπελόκηπους, Εξάρχεια, Κολωνάκι και Πετράλωνα.

Η σύνδεση θα γίνει είτε με τη δημιουργία ποδηλατολωρίδων είτε με την κατασκευή δρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου (bicycle streets).

Εξάρχεια-Κολωνάκι

Στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής.

Στην περιοχή αυτή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή για κάθοδο και θα συνδέουν τη Λ. Αλεξάνδρας με το ιστορικό κέντρο της πόλης αλλά και με τον κεντρικό άξονα «Κηφισιά – Κέντρο» που αναμένεται να δημιουργηθεί.

Οι παρεμβάσεις στην Κυψέλη αφορούν την περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου.

Εκεί προτείνεται η συνύπαρξη ποδηλάτων και ΙΧ, με τη Μιχαήλ Βόδα να δέχεται και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ποδηλάτου, σημειώνεται και προστίθεται ότι στην 7η δημοτική κοινότητα θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων στην οδό Καλλιγά.

Για τη δημιουργία του έργου, ο δήμος Αθηναίων αξιοποίησε τις συνεργασίες του με το δίκτυο C40 και ιδιαίτερα με το Walking and Cycling Network, το οποίο παρακολουθεί τις εξελίξεις και βρίσκεται αρωγός στο πλάνο για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Αθήνα, ενώ πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και επαφές με το αντίστοιχο τμήμα του δήμου της Βιέννης.

Γκάζι-Κηφισιά

Σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων, ξεκινά και η προετοιμασία για τη σύνδεση του άξονα «Γκάζι-Κηφισιά», ένα έργο που αναμένεται να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Αττικής.

Το δίκτυο της Αθήνας και Γκάζι-Φάληρο προβλέπεται ότι θα συνδέονται με τον κύριο άξονα «Κηφισιά – Γκάζι».

Ο Δήμος Αθηναίων εξηγεί ότι η επιλογή του συγκεκριμένου δικτύου έγινε με βάση τη μορφολογία του εδάφους, το πλάτος των δρόμων, τα χαρακτηριστικά τους, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια ώστε το δίκτυο να είναι απολύτως χρηστικό για τους ποδηλάτες και να λειτουργήσει ως μέσο για να αναβαθμιστούν οι περιοχές τις οποίες διασχίζει.

Επίσης έχουν ληφθεί υπ’ όψιν οι προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων που έχουν εκπονηθεί από τη διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) όσο και στον ανανεωμένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Στόχος, η δημιουργία ενός απολύτως λειτουργικού για τους χρήστες σχεδίου, ώστε εκτός από την ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να προταθεί η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων σε περισσότερους δήμους και περιοχές.

πηγή: alimosonline.gr