Πώς η δημοτική συγκοινωνία έκανε τη Γλυφάδα μια γειτονιά

Δύο χρόνια πλήρους λειτουργίας συμπλήρωσε η δημοτική συγκοινωνία Γλυφάδας και το «iglyfada» πέρασε ένα πρωινό μέσα στα δημοτικά λεωφορεία της πόλης μας.

Μέσα στο επιβατικό κοινό υπήρχαν αρκετοί μαθητές με τις σχολικές τους τσάντες, όπως και ηλικιωμένοι, αλλά και κάθε ηλικίας συμπολίτες μας, ενώ το λεωφορείο ήταν στη στάση ήδη τουλάχιστον πέντε λεπτά πριν την προκαθορισμένη αναχώρησή του, οπότε δεν υπήρξε καθόλου αναμονή. Βρήκαμε εκεί τον οδηγό της δημοτικής συγκοινωνίας Γλυφάδας, Γιώργο Ζαχαριά, να περιμένει τους πολίτες να επιβιβαστούν στο λεωφορείο, στη στάση της αφετηρίας «Άγιος Κωνσταντίνος» (έξω από τα ΕΛΤΑ). Ο κ. Ζαχαριάς, μας εξήγησε, καταρχάς, πώς ακριβώς λειτουργεί η δημοτική συγκοινωνία, λέγοντας πως «υπάρχουν δύο κυκλικές, αντίστροφες διαδρομές. Αυτή είναι η πρώτη, η 1, η οποία ξεκινάει από τη στάση έξω από το Ταχυδρομείο, περνάει από την Ευρυάλη, πάει στο Ελληνικό και στη συνέχεια περνάει από Άνω Γλυφάδα και από Τερψιθέα, ανεβαίνοντας την Ιασωνίδου, δηλαδή, συνεχίζει στην Αγία Τριάδα και στην Αιξωνή και καταλήγει στην αφετηρία, μέσω της οδού Κύπρου. Όπως καταλαβαίνετε, είναι μεγάλες οι διαδρομές. Η δεύτερη διαδρομή ξεκινά από την Πλατεία Κατράκη, περνά από το κέντρο της Γλυφάδας μέσω της οδού Λαζαράκη, συνεχίζει στην Αιξωνή και μετά στην Αγία Τριάδα, στην Πλατεία Καραϊσκάκη και στην Τερψιθέα, περνά από το σταθμό μετρό «Ελληνικό» και καταλήγει στην αφετηρία μέσω της Ευρυάλης. Η διαδρομή 2 κατεβάζει κυρίως κόσμο στη Γλυφάδα, στην πλατεία, που θέλουν να την επισκεφτούν για βόλτα κ.τ.λ. και έρχονται με το μετρό μέχρι το Ελληνικό, ενώ η 1 ανεβάζει κόσμο στο μετρό του Ελληνικού και στην Άνω Γλυφάδα».

Κατόπιν, ερωτηθείς για τις ώρες των δρομολογίων και για το πόσοι επιβάτες χρησιμοποιούν τα λεωφορεία του Δήμου Γλυφάδας, απάντησε: «Τα δρομολόγια είναι ανά μία ώρα, κάθε και τέταρτο. Καθημερινά τα χρησιμοποιούν περίπου 300 επιβάτες κατά προσέγγιση. Το πρώτο δρομολόγιο στη γραμμή 1 είναι στις 6 και τέταρτο το πρωί και το τελευταίο ξεκινάει στις 5 και τέταρτο το απόγευμα, ενώ της άλλης γραμμής φεύγει στις 5. Κατά μεγάλο ποσοστό ο κόσμος είναι ευχαριστημένος και το ζητάει, το θέλει. Στην αρχή κάποιοι έμπαιναν από την Πλατεία Κατράκη για να πάνε στο μετρό, δηλαδή έκαναν όλον τον κύκλο, ενώ θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιήσουν τη γραμμή 1 και σε 7-8 λεπτά να είναι στο μετρό του Ελληνικού. Προσπαθούμε κι εμείς όσο γίνεται το κατά δύναμη να γινόμαστε καλύτεροι».

Όσον αφορά στο επιβατικό κοινό το οποίο εξυπηρετείται από τη συγκεκριμένη υπηρεσία του Δήμου Γλυφάδας, ο κ. Ζαχαριάς ανέφερε: «Η Γλυφάδα είναι πολύ μεγάλη σε έκταση και προσπαθούμε με τα δρομολόγιά μας να την καλύψουμε στο μεγαλύτερο μέρος της. Εξυπηρετούμε πολλούς μαθητές, καθώς περνάμε από τα περισσότερα σχολεία και τα πιο απομακρυσμένα, όπου τα παιδιά δεν έχουν πρόσβαση. Επίσης περνάμε και από τις περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες, εξυπηρετώντας έτσι πολλούς ηλικιωμένους που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα. Προτεραιότητά μας πάντα είναι η εξυπηρέτηση του δημότη και μην ξεχνάμε πως αυτό που παρέχεται εδώ είανι δωρεάν, κάτι που έχει μεγάλη σημασία. Η δημοτική μας συγκοινωνία οδεύει προς τον τρίτο χρόνο λειτουργίας της και τον τελευταίο χρόνο προσπαθούμε να εξυπηρετούμε και τηλεματικά. Έχουμε γίνει μία ομάδα, όλοι οι οδηγοί είναι εξαίρετα παιδιά και το κυριότερο, έχουμε άψογη συνεργασία με το Δήμαρχο Γλυφάδας, Γιώργο Παπανικολάου. Είναι ο πρώτος Δήμαρχος που το πίστεψε τόσο πολύ το εγχείρημα μετά από τόσα χρόνια και το έκανε πράξη. Ήθελε πολύ να πετύχει όλο αυτό και το προσπαθεί πάρα πολύ και για αυτό είναι από τις λίγες δημοτικές συγκοινωνίες που έχει τέτοια επιτυχία, αλλά και υπόβαθρο για να πετύχει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα».

Στη συνέχεια είδαμε ότι τη δημοτική συγκοινωνία δεν τη χρησιμοποιούν μόνο δημότες της Γλυφάδας, αλλά και κάτοικοι γειτονικών περιοχών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κυρία Ελισάβετ Χατζηαντωνίου, κάτοικος Ελληνικού, η οποία μας σχολίασε: «Πρόκειται για μία εξαιρετική προσπάθεια του Δήμου Γλυφάδας, καθώς διευκολύνεται πολύς κόσμος και ειδικά το καλοκαίρι που κατεβαίνει στην παραλία για μπάνιο. Αξίζουν συγχαρητήρια στο Δήμαρχο Γλυφάδας όχι μόνο για αυτό, αλλά και για πολλά έργα που έχει κάνει, όπως στο παράκτιο μέτωπο της Γλυφάδας.

Λίγο αργότερα ανέβηκε στο δημοτικό λεωφορείο ο Γλυφαδιώτης κ. Πασχάλης. «Είμαι πολύ ευχαριστημένος, χρησιμοποιώ καθημερινά τη δημοτική συγκοινωνία, καθώς μένω ψηλά, στην Τερψιθέα. Με βολεύει περισσότερο ακόμα και από τα λεωφορεία της αστικής συγκοινωνίας, τα οποία πολλές φορές τα χάνω, καθώς δεν είναι στην ώρα τους στη στάση», μας είπε.

Από τις αρχές του 2016 η δημοτική συγκοινωνία, που απέκτησε για πρώτη φορά ο Δήμος Γλυφάδας, μετά από πολύμηνη προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής, εξυπηρετεί το κοινό στις μετακινήσεις του, και παρέχεται δωρεάν. Έτσι, ικανοποιήθηκε ένα διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της πόλης και περιορίστηκε σημαντικά η συγκοινωνιακή της υποβάθμιση. Με πέντε μεσαίου μεγέθους λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκτελούνται καθημερινά, από τις 6 π.μ. ως τις 6 μ.μ., δύο κυκλικά δρομολόγια, που καλύπτουν ολόκληρη σχεδόν την περιοχή της Γλυφάδας.

Πηγή : iglyfada.gr