Τι αλλάζει στον αιγιαλό και την παραλία

Η κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου θα είναι υπεύθυνη για τις παραχωρήσεις αιγιαλού και παραλίας, ενώ οι αιτήσεις και η σχετική διαδικασία θα γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Επί της ουσίας οι Δήμοι εξαιρούνται από τη διαδικασία, οι οποίοι μέχρι σήμερα είχαν τη σχετική αρμοδιότητα.

Όπως προκύπτει από το σχέδιο νόμου που παρουσίασε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης θα χρησιμοποιηθούν drones για την επίβλεψη της νομιμότητας ενώ θα δημιουργηθεί και ειδική εφαρμογή καταγγελιών.

Σύμφωνα με τον Κ. Χατζηδάκη “η κυβέρνηση προσπαθεί να κινηθεί με σύγχρονο πνεύμα μακριά από δογματισμούς για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας αλλά από την άλλη πλευρά δίνουμε και ιδιαίτερη βαρύτητα στην προστασία του περιβάλλοντος”.

Όπως δήλωσε ο υπουργός, ο αιγιαλός θα καταγραφεί ηλεκτρονικά, τα τετραγωνικά παραχωρούμενης έκτασης θα είναι προκαθορισμένα και αυστηρά με την καθιέρωση μάλιστα “απάτητων παραλιών” για περιοχές Natura, καθιερώνεται νέα τιμή εκκίνησης με βάση τις αντικειμενικής αξίες με συντελεστή βαρύτητας ανά περιοχή, θα υπάρχουν τυποποιημένα τεύχη διακήρυξης και συμβάσεις παραχώρησης έως 3 ετών και υποχρεωτική ολοκλήρωση της παραχώρησης έως 31 Μαρτίου κάθε έτους. Για φέτος ειδικά, έως τις 15 Μαΐου.

Στις περιοχές Natura, όπου σήμερα επιτρέπεται τοποθέτηση ομπρελοκαθισμάτων μέχρι 30%, το υπουργείο Περιβάλλοντος θα προσδιορίσει εντός του α’ εξαμήνου του 2024 κάποιες παραλίες όπου θα απαγορευτούν και τα ομπρελοκαθίσματα και οποιαδήποτε άλλη εμπορική δραστηριότητα. Πίσω από τις “απάτητες παραλίες”, ο λεγόμενος παλαιός αιγιαλός, θα είναι κοινόχρηστος: δεν θα επιτρέπεται κάποια δραστηριότητα ούτε μπροστά, ούτε πίσω.

Οι παραχωρησιούχοι αναλαμβάνουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις για ύπαρξη ναυαγοσώστη, για τον καθαρισμό της παραλίας αλλά και την εγκατάσταση ειδικών μηχανισμών εξυπηρέτησης για άτομα με ειδικές ανάγκες (σε συγκεκριμένες παραχωρήσεις με ευθύνη του Δήμου) αλλά και  για την ανάρτηση πινακίδας με συντεταγμένες με την απόφαση παραχώρησης. Στην ίδια πινακίδα θα υπάρχει και QR Code με βάση το οποίο θα μπορεί να ελέγχει ο λουόμενος αν τηρούνται οι όροι της παραχώρησης ώστε, αν θέλει, να κάνει καταγγελία σε ειδική εφαρμογή η οποία θα δημιουργηθεί.

Το νομοσχέδιο ορίζει  αυστηρές κυρώσεις, με πρόστιμο έως και τετραπλάσιο του τιμήματος της σύμβασης για τους παραβάτες,  ακύρωση συμβάσεων και διαταγή σφράγισης της επιχείρησης αν δεν υπάρχει σύμβαση.

πηγή: capital.gr