Εντάχθηκε η αστική υπόγεια σήραγγα Ηλιούπολης, στο “πακέτο Juncker”

Μεγάλη νίκη, ελπίδα και προοπτική για τους κατοίκους της Ηλιούπολης και ένα μήνα μετά την διοργάνωση της εκδήλωσης για την κατασκευή της υπόγειας σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με την Λ. Βουλιαγμένης από το Δήμο Ηλιούπολης και την εκκίνηση της καμπάνιας, ο Υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης ανακοίνωσε στην Βουλή ότι εντάσσεται και αυτό το έργο στο «πακέτο Juncker» ύψους 5,6 δισ. ευρώ.

Ένα αίτημα που ξεπερνάει την τριακονταετία και το οποίο θα αποτελέσει έργο πνοής που θα αλλάξει την μορφή και την ποιότητα ζωής στην Ηλιούπολη γίνεται πραγματικότητα. Η σωστή τεκμηρίωση, η διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης και εφικτής πρότασης, η δημιουργία κινήματος, η άρτια ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των αρμόδιων διοικητικών και πολιτικών παραγόντων που οργάνωσε η Δημοτική Αρχή έφερε τους πολυπόθητους καρπούς.

Η Ηλιούπολη του μέλλοντος δεν θα θυμίζει σε τίποτα την ταλαιπωρία που έζησαν οι κάτοικοι της περιοχής:

  • Θα αποτραπεί η διαμπερής κυκλοφορία.
  • Δεν θα χάνουν τη ζωή τους, αθώοι άνθρωποι.
  • Ο αέρας της Ηλιούπολης θα γίνει πιο καθαρός.
  • Τα παιδιά θα βγουν και πάλι να παίξουν στην γειτονιά.
  • Θα καθιερωθούν όροι βιώσιμης κινητικότητας με δρόμους ήπιας κυκλοφορίας πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους.
  • Η Ηλιούπολη θα γεμίσει από ήσυχες φιλικές και ελκυστικές γειτονιές.

Η υπεύθυνη πρόταση που κατέθεσε η Δημοτική Αρχή και ο μελετητής – συγκοινωνιολόγος, εκτρέπει την υπερτοπική κυκλοφορία εκτός του ιστού της πόλης, αφήνει άθικτο τον Υμηττό, παράλληλα συμβάλλει καταλυτικά στην βελτίωση όλου του συστήματος μετακινήσεων από και προς το νοτιοανατολικό τμήμα της μητροπολιτικής Αθήνας, αποτελώντας ένα από τα πιο σημαντικά νέα συγκοινωνιακά έργα του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας.

H αστική σήραγγα Ηλιούπολης θα συμβάλει συνολικά στη βελτίωση της κυκλοφορίας, στη μείωση των ρύπων και στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος όχι μόνον στην Ηλιούπολη, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, ως εκ τούτου αποτελεί έργο μείζονος σημασίας για ολόκληρη τη μητροπολιτική Αθήνα.

Είναι μία σημαντική παρέμβαση στο σύστημα των κυκλοφοριακών δακτυλίων της πρωτεύουσας, αφού εκ των πραγμάτων αποτελεί τη συνέχεια της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, την οποία διασυνδέει τόσο με τις περιοχές των Ανατολικών και Νοτίων Προαστίων, όσο και με περιοχές του ενδιάμεσου δακτυλίου της Αθήνας προς νότο και ανατολικά.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο κ. Σταθάκης στην Βουλή στο λεγόμενο «πακέτο Juncker» στον τομέα υποδομών και μεταφορών εντάσσονται πέντε έργα εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1.445.000.000 ευρώ. Αφορούν στην ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων, στη νότια επέκταση του Περιφερειακού Υμηττού, στα έργα προαστιακού σιδηροδρόμου, στην ανάπτυξη του λιμένα Λαυρίου και στην υποθαλάσσια οδική ζεύξη Πέραμα – Σαλαμίνα.

πηγή: dimotikanea.gr