Διαφημιστείτε εδώ

Τέλος οι παλιές μπαριέρες από τα Λιμανάκια -Τι μπήκε στη θέση τους

Ένα σύστημα αναχαίτισης οχημάτων που παρέχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας τοποθετήθηκε σε επικίνδυνο σημείο στα Λιμανάκια.

Σε πίστα αγώνων μετατρέπονται καθημερινά, μετά τη δύση του ηλίου, τα Λιμανάκια στην παραλιακή Αθηνών-Σουνίου, με δεκάδες άτομα να δίνουν… ραντεβού προκειμένου να κάνουν επίδειξη των ικανοτήτων τους πίσω από το τιμόνι.

Οι οδηγοί επιδίδονται σε αγώνες ταχύτητας, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνον εαυτούς, αλλά και εκατοντάδες συμπολίτες τους που περνούν από το σημείο για να πάνε στα σπίτια τους ή στις υποχρεώσεις τους.

Δεν είναι λίγα άλλωστε τα περιστατικά που οι θιασώτες της ταχύτητας έχασαν τον έλεγχο του αυτοκίνητου τους, με αποτέλεσμα να εκτραπούν στον γκρεμό με επακόλουθο σοβαρό ή θανάσιμο τραυματισμό.

Ένα σημείο που έχουν σημειωθεί αρκετά ατυχήματα είναι αυτό στο ύψος της καντίνας «Λευτέρης» (2ο λιμανάκι), όπου αυτοκίνητα τα οποία κινούνταν με υψηλές ταχύτητες, έχοντας κατεύθυνση τη Βάρκιζα, εξετράπησαν της πορείας τους.

Το αίμα που έχει ποτίσει την άσφαλτο στο εν λόγω σημείο δεν έχει περάσει απαρατήρητο από την  Περιφέρεια Αττικής η οποία στη δεξιά οριογραμμή του ρεύματος προς Βάρκιζα, πρόσφατα προέβη στην τοποθέτηση προκατασκευασμένων στηθαίων σκυροδέματος τύπου New Jersey.

Από τα παλαιού τύπου ανεπαρκή στηθαία, στα New Jersey

Λεπτομέρειες για το νέο σύστημα αναχαίτισης οχημάτων και για το πώς φτάσαμε στην τοποθέτησή του δίνει στο carandmotor.gr ο κ. Μιχάλης Ανθόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός, στη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών Περιφέρειας Αττικής.

Όπως μας εξηγεί, η εγκατάσταση του συστήματος αναχαίτισης οχημάτων τύπου New Jersey στα Λιμανάκια, στο ύψος της καντίνας «Λευτέρης», έγινε στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας της Περιφέρειας Αττικής να αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και αποτελεί το δεύτερο κατά σειρά μέτρο για την αποτροπή των εκτροπών.

Μέχρι το 2018 στη δεξιά οριογραμμή του ρεύματος προς Βάρκιζα υπήρχε μεταλλικό στηθαίο παλαιού τύπου (μη πιστοποιημένο) το οποίο σε συνδυασμό με κατασκευαστικές παραλείψεις αποδείχθηκε ανεπαρκές προκειμένου να συγκρατήσει τα εκτρεπόμενα οχήματα (δείτε τις παρακάτω εικόνες).

 

Το 2018, έπειτα από την θεσμοθέτηση του ευρωπαϊκού προτύπου ΕΝ-1317 μέσω των Οδηγιών Μελετών Οδικών Έργων – Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (ΟΜΟΕ-ΣΑΟ) στη χώρα μας, η Περιφέρεια Αττικής αποφάσισε να προβεί σε αναβάθμιση του ανεπαρκούς στηθαίου ασφαλείας παλαιού τύπου με νέο Σύστημα Αναχαίτισης Οχημάτων κατά ΕΝ-1317-2 με επιδόσεις H2.W3.A.

Το σύστημα, όπως επισημαίνει ο κ. Ανθόπουλος, αποδείχθηκε ικανότατο στην πράξη και ανέβασε κατακόρυφα τα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Δεχόταν, ωστόσο, αρκετές προσκρούσεις και επομένως έχρηζε συνέχεια αποκατάστασης (δείτε τις παρακάτω εικόνες).

Οι δεκάδες λοιπόν προσκρούσεις που δέχτηκε το μεταλλικό σύστημα αναχαίτισης σε διάστημα πέντε ετών και η επακόλουθη ανάγκη για συνεχή συντήρηση του -με βάση και τους περιορισμένους πόρους- οδήγησαν στην εγκατάσταση νέου συστήματος από αγκυρούμενα προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος τύπου New Jersey. 

Η εγκατάσταση του συστήματος αναχαίτισης οχημάτων που υπάρχει πλέον στο σημείο έγινε στο πλαίσιο της εργολαβίας «Αποκατάσταση κατεστραμμένων και επέκταση στηθαίων ασφαλείας σε δίκτυα Περιφέρειας Αττικής», προϋπολογισμού 4.000.000,00 €,

Τα αγκυρούμενα στοιχεία New Jersey με εσωτερικό διαμήκη οπλισμό και διατάξεις κλειδώματος μεταξύ τους, σχηματίζουν μια αδιάρρηκτη αλυσίδα, που έχει περάσει επιτυχώς τα απαιτούμενα crash tests.

Η αγκύρωση έγινε σε πεδιλοδοκό οπλισμένου σκυροδέματος διαστάσεων 80cm x 60cm. Το σύστημα παρέχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας με επιδόσεις H2.W2.B, χρησιμοποιείται ευρέως στις H.Π.Α., και απαιτεί ελάχιστη συντήρηση.

πηγή: carandmotor.gr

Exit mobile version