Το Ράλλυ Ακρόπολις γίνεται 70 χρονών και το γιορτάζει

Το μεσημέρι της Πέμπτης 16 Φεβρουαρίου σε ειδική εκδήλωση θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που θα τιμήσουν στη διάρκεια του 2023 τη συμπλήρωση των 70 χρόνων από τη διεξαγωγή του 1ου Ράλλυ Ακρόπολις.

Στον εμβληματικό για τον Εθνικό μας Αγώνα χώρο, απέναντι από την ιστορική αφετηρία του κάτω από τον Ιερό Βράχο και συγκεκριμένα στον Διόνυσο επί της οδού Ροβέρτου Γκάλι, ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης θα παρουσιάσει στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης 16 Φεβρουαρίου το πρόγραμμα των εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση των εβδομήντα χρόνων από τη διεξαγωγή του πρώτου Ράλλυ Ακρόπολις.

Αυτό σημαίνει πως κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρονιάς οι παλαιότεροι θα βγάλουν από τον φάκελο των αναμνήσεών τους μεγάλες στιγμές, όπως και πολλοί νέοι άνθρωποι θα μάθουν τί είναι και τί σημαίνει το Ράλλυ Ακρόπολις, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για την ίδια την ύπαρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). O ελληνικός αγώνας αποτελεί στοιχείο από το DNA του θεσμού, καθώς στη διάρκεια αυτών των επτά δεκαετιών στις ειδικές διαδρομές του διαμορφώνονταν κάθε φορά που χρειαζόταν οι κανονισμοί, για να καταλήξουμε στο υπέρλαμπρο θέαμα του σήμερα, το οποίοι απολαμβάνουν όλοι οι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε παγκόσμια βάση. Ελάχιστοι αγώνες του WRC έχουν τέτοια επίδραση στο θεσμό…

Αναπολώντας το παρελθόν, στις 29 Mαΐου του 1953, ακριβώς 500 χρόνια από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, δόθηκε η πρώτη εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης με τη συμμετοχή 26 αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων υπήρχαν και επτά ξένα πληρώματα. Ήταν μια δοκιμασία σκληρή για όλους, αποτελούμενη από 1.728 χιλιόμετρα ασφάλτινων και χωμάτινων διαδρομών. Τα αυτοκίνητα ήταν χωρισμένα σε τρεις κατηγορίες, ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα τους. Οι απρόβλεπτες βλάβες και τα κακοτράχαλα χώματα πολλές φορές καθυστερούσαν τα αυτοκίνητα.

Το πρώτο εκείνο Ακρόπολις περνούσε από εννέα σταθμούς ελέγχου, «διατρέχοντας» τη βόρεια και την κεντρική Πελοπόννησο, καθώς κι εκτεταμένο τμήμα της ηπειρωτικής Ελλάδας: Τρίπολη, Ολυμπία, Ρίο, Αντίριο, Ιωάννινα, Κοζάνη, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Δελφούς.

Το Pάλλυ αποδείχθηκε αληθινή εκατόμβη για τα τότε αγωνιστικά, αφού τα είκοσι από αυτά εγκατέλειψαν, ανάμεσά τους και έξι από τα επτά που χαρακτηρίζονταν ως διεθνείς συμμετοχές. Η μία, όμως, που απέμεινε, του Γάλλου Mπερτράν Bινιέ, με Citroen, που είχε συνοδηγό του τον Π. Γιαννικώστα, απειλούσε να κερδίσει τον αγώνα, κρατώντας την πρώτη θέση της γενικής κατάταξης έως την επιστροφή των αυτοκινήτων στην Αθήνα. Όμως η πολύ καλή επίδοση του Νίκου Παπαμιχαήλ στη δεξιοτεχνία της Φιλοθέης και την ανάβαση της Πάρνηθας έδωσε τη νίκη στην Jaguar του Έλληνα, έστω και με πολύ μικρή διαφορά.

Από τότε ξεκίνησε να γράφεται Ιστορία, η οποία όπως γνωρίζετε συνεχίζεται με την ίδια επιτυχία και το ίδιο πάθος, όπως τότε. Άλλωστε, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι και πολλές ηρωικές προσπάθειες έγιναν και στέφτηκαν με επιτυχία, ώστε να φτάσουμε εκεί που είμαστε σήμερα

πηγή: 4troxoi.gr