Ποτέ την Κυριακή – Η βραβευμένη με Όσκαρ ταινία που αποδεικνύει ότι μόνο η αγάπη μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο

Στις 16 Φεβρουαρίου του 1962 τίθεται υπό απαγόρευση στην πολιτεία του Σασκάτσουαν του Καναδά με το σκεπτικό ότι `εκθειάζει τις γυναίκες ελευθερίων ηθών`

Η Μελίνα Μερκούρη ήταν μία από τις πιο ξεχωριστές φιγούρες της σύγχρονης Ελλάδας. Μια γυναίκα με ιδιαίτερα δυναμική προσωπικότητα, έντονη πολιτική δράση, θάρρος, τόλμη, η οποία μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην τέχνη της ηθοποιού και στην πολιτική.

Είναι τόσα πολλά αυτά που μπορεί να γράψει κανείς για τη Μελίνα…

Τη γυναίκα που ξεσήκωσε τα μέλη της κριτικής επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών- στο ελληνικό πάρτι για την προβολή του “Ποτέ την Κυριακή”-, για να μάθουν με ενθουσιασμό, συρτάκι από εκείνη.

Την ελληνική ρομαντική κωμική ταινία του 1960, του Ζυλ Ντασέν δίπλα σε εκείνον και τον Γιώργο Φούντα.

Γυρίζεται εξ`ολοκλήρου στην Ελλάδα και θεωρείται μία από τις πιο διάσημες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τη βραβευμένη με Όσκαρ μουσική που έγραψε γι`αυτήν ο Μάνος Χατζιδάκις.

Στη συγκεκριμένη ταινία πρωταγωνιστεί η Ίλια, μία ιερόδουλη στο λιμάνι του Πειραιά.  Είναι μια γυναίκα ιδιαίτερα κοινωνική, ευαίσθητη και συναισθηματική, η οποία δεν ανήκει σε κάποιον μαστροπό. Διαλέγει τους πελάτες της, δεν εργάζεται  ποτέ τις Κυριακές κι ποτέ όταν έχει παραστάσεις το Ελληνικό Φεστιβάλ Θεάτρου. Θα λέγαμε ότι αποτελεί πρότυπο για τις εκδιδόμενες γυναίκες της περιοχής της.

Εκείνη την περίδο έρχεται στον Πειραιά ο Αμερικανός Όμερ. Είναι ένας ερασιτέχνης φιλόσοφος, αρκετά επηρεασμένος από τον προτεσταντισμό, τον Αριστοτέλη και τον Φρόυντ. Ο λόγος που επισκέπτεται την Ελλάδα είναι για να βρει το μυστικό της ευτυχίας, και να αναζητήσει γιατί και πώς χάθηκε το μεγαλείο της κλασικής εποχής. Γνωρίζει την  Ίλια και  στο πρόσωπό της βλέπει την εικόνα της Ελλάδας που έχει πια ξεπέσει.

Είναι τρεις άνδρες που θέλουν να  σταματήσουν την Ίλια από την πορνεία. Ένας άντρας που την αγαπά, ο Όμερ και ο μαστροπός του λιμανιού ο οποίος εξαιτίας της χάνει κέρδη. Ο μαστροπός χρηματοδοτεί τον Όμερ με σκοπό να την κάνει “καθώς πρέπει”. Ο Όμερ της μαθαίνει έναν διαφορετικό τρόπο ζωής, “πνευματικό” που εκείνη δεν είχε ιδέα ότι υπήρχε.  Της διδάσκει φιλοσοφία, μουσική, γεωγραφία διορθώνοντας τις λάθος ερμηνείες που δίνει στην πλοκή των αρχαίων τραγωδιών-  στις οποίες η Ίλια αλλάζει την εξέλιξη και τους δίνει ευχάριστο τέλος.

Η Ίλια, μέσα από αυτήν τη διαδικασία, νιώθει ότι ξαναγεννιέται και χαίρεται με τη νέα της ζωή. Κάποτε μαθαίνει  ποιος δίνει τα χρήματα για την εκπαίδευσή της, θυμώνει και μαζί με τις άλλες ιερόδουλες-θύματα του μαστροπού επαναστατεί ενάντια του. Απορρίπτει και τον Όμερ από τη ζωή της. Καταφέρνει, ωστόσο, να ξεφύγει από την πορνεία ξεκινώντας σταθερή σχέση με τον άντρα που την αγαπά. Η Ίλια, αποδεικνύει ότι μόνο η αγάπη μπορεί να αλλάξει τον άνθρωπο…

πηγή: Μανταλένα Μαρία Διαμαντή / klik.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here